Konsultācijas

Ejot savu attīstības ceļu, nelielu uzņēmumu īpašnieki neizbēgami sastopas ar dažādiem šķēršļiem, kuru pārvarēšanai pietrūkst zināšanu, pieredzes vai pārliecības. Attīstības konsultāciju mērķis ir, sadarbībā ar uzņēmēju, vienoties par rīcību, kas ir ar lielāko iespējamību atrisināt kādu uzņēmuma problēmu vai sasniegt kādu mērķi.

Mārketinga akadēmijas konsultants Jānis Kļaviņš ir viens no pieredzes bagātākajiem biznesa konsultantiem Latvijā. Konsultējis vairāk nekā 800 uzņēmumus visā Latvijā. Savā pieejā konsultācijām uzsver cilvēcisko faktoru – bieži vien nav tik svarīgi, kā ir pēc grāmatas “pareizi” rīkoties, svarīgāk ir tas, kādu rīcību pieļauj un atbalsta paša uzņēmēja personība. Ne katram mazajam uzņēmējam ir jākļūst par lielu uzņēmēju, svarīgākais ir atrast to sava biznesa mērogu, rentabilitāti un pienākumu apjomu, kurā Tu jūties ērti.

Stratēģijas

Korporatīvajā vidē nākas sastapties ar vārdiem, kuru lietojums ir tik biežs un jēdzieniski plašs, ka mēs nereti uzdodam sev jautājumu, vai šie vārdi vispār vairs kaut ko nozīmē. “Stratēģija” noteikti ir viens no šiem vārdiem. Cilvēkiem, kuri kādu tēmu līdz galam neizprot, bieži sanāk, par šo tēmu runājot, sarežģit lietas. Mārketinga akadēmijas izpratnē, lai arī sarežģits process, biznesa stratēģija nav nekas grūti aptverams – tas ir kāda korporatīva vadības līmeņa mērķu kopums un aprakstītas metodes šo mērķu sasniegšanai.

Pirms sākt sadarbību, mēs strādājam ar korporatīviem uzņēmumiem pie stratēģijai nepieciešamā vadības līmeņa noteikšanas. Visbiežāk SIA “Mārketinga akadēmija” piedāvā uzņēmumiem trīs līmeņu korporatīvo stratēģiju izstrādi:

  • Biznesa stratēģijas – metodes, kas palīdz sasniegt uzņēmuma mēroga mērķus (peļņa, rentabilitāte)
  • Mārketinga stratēģijas – metodes, kas palīdz sasniegt mārketinga mēroga mērķus (apgrozījums, tirgus daļas, jaunu tirgu apgūšana)
  • Komunikācijas stratēģijas – metodes, kas palīdz sasniegt komunikācijas mēroga mērķus (pozicionējums, pirkuma pamudinājums, zīmola tēls)

Izglītība

Mūsdienu sadrumstalotā mārketinga vide attīstas aizvien straujāk. Reizēm šķiet, ka vienīgais veids, kā “noturēties virs ūdens” šajā informācijas gūzmā ir turēties uz jauno mārketinga risinājumu informētības “viļņa”. Diemžēl šis rada apgrieztu efektu – mārketinga nodaļas kļūst mazāk efektīvas un parādās sajūta, ka liela daļa darbinieku darbojas “tukšgaitā”, jo sasniegtais komunikācijas rezultāts šķietami vairs nedod pienesumu mārketinga mērķu sasniegšanā. Tā nav ilūzija, bet gan rezultāts jaunas informācijas pielietošanai bez mārketinga zināšanu bāzes par šīs informācijas kontekstu.

Lai arī mēs akadēmijā esam zinoši, mēs neesam kompānija, kas izglīto par jaunākajiem sasniegumiem mārketinga un komunikācijas nozarēs. Mārketinga akadēmija piedāvā individualizētas izglītības programmas uzņēmumu mārketinga komandām. Šo apmācību mērķis ir sniegt kontekstu par to, kādu funkciju mārketings uzņēmumā veic; kā sadarbojas uzņēmuma mārketinga un komunikācijas mērķi; kā redzēt jaunos digitālos risinājumus mārketinga un/vai komunikācijas kontekstā.